perjantai 30. tammikuuta 2015

Hienoja sanoja!

Tuli tuossa taas tälläinen randomi postaus idea...En sitten tiedä kuinka hyvä tämä on, mutta tulipahan tehtyä. Toivottavasti jaksatte edes lukea tämän. Ajattelin kuitenkin, että tälläinen olisi kivaa vaihtelua minun postauksissani? 

Olen montakertaa biisejä kuunnellessani "bongaillut" hienoja lauseita tai säkeistöjä biisestiä. Tarkkaan kuunnellessa ja ajatellen sanoja löytää välillä hienoja ja hauskoja kohtia. Jotkut sanat saattavat olla ihan itsestäänselvyyksiä, mutta kun ne on oiken hyvin muotoiltu, niin silloin ne kuulostavat todella hyviltä! Mietitään nyt vaikka  Myrskytuulen biisiä Siivet ja siinä kohtaa:
"Jos toista vain mielyttää, hävittää itseään,
ei onnea yhteistä, voi luoda yksinään."
Kyseinen kohta on aivan simppeli sanomaltaan, mutta siltin se kuulostaaa hyvältä!
Minusta tuo on todella kauniisti/surullisesti/haikeasti sanoitettu kohta. 

Olen aina miettinyt, että olisi hienoa jos voisi oikeassa elämässä käyttää, biisien sanoista kohtia,
jos ne vain sattuvat sopimaan kyseiseen tilanteeseen hyvin. Olen sitä muutaman kerran kokeillut,
mutta kokeiluasteelle se on myös jäänyt. Ehkä hieman hullu ajatus, mutta kuitenkin...

Keräsin biiseistä näitä bongailu kohtiani pieneksi listaksi...Tai eipä tuo nyt niin kovin pieni lista ole vaikka sitä yritinkin kovasti karsia. Nämä biisit ovat valikoituneet joukkoon soittolistojeni takia, joten biisit ovat sellaisia mitä olen nyt lähiakoina kuunnellet todella paljon....Ja samoilta bändeiltä tai artisteilta saattaa olla usempikin biisi. 
Nämä biisit ovat aikapitkälti myös sellaisia, että ne ovat jääneet minulle hyvin mieleen juuri noiden sanoitusten takia. 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Palava - Turvapaikka

"Niin sä lähdit kauvas täältä,
  muutit toiseen sydämeen, niin sä lähdit kauvas,
 jäit tuulen huokaukseen" 


Antti Raiski - Sinä minussa

"Ei rakastaen rakkaus lopu, se vain lisääntyy,
 ja sekin on sun syy" 

Myrskytuuli - Jos herätät yön

"Antaisin öiden, vain kuuta valvottaa, 
 hetkeksi maan huohahtaa,
 antaisin lohdun, mut en sun koskettaa"

"Otan unesta kii, ja kiedon sen tiukemmin,
 suojaks kerran rakkaan" 

 Palava - Odotan sua

"Miks ei onni löydä minun luo, eikö silläkään oo aikaa,
 se niinkuin, raha löytää rahan luo,
 ei toivottomiin tuhlaa aikaa" 

 Finlanders - enemmän kuin milloinkaan

"Useinkaan ei rahat, maineet, oo onnen alkuaineet,
 siihen riittää kun päivän taas sain elää"

Jani Wikholm - Hukun

"Kyllä teiltä näiltä poimii,
  sielu kodikseen aina muiston muutaman" 

Finlander - Tyhmä äijä 

"Ymmärrämme vaikka emme hyväksyisikään, 
 se on tehtävämme täällä tielläs elämän" 

Juha Metsäperä - Äiti

"Tää on laulu kesäpäivistä, ja talven kuutamo öistä,
 laulu ilon hetkistä, ja toivon enkeleistä,
 tää on laulu meidän muistoista, 
 tää on jäähyväislaulu, tää on laulu sulle äiti,
 tää laulu on kiitos"

Sinitaivas - Ei tule toista eilistä

"Ei tule toista eilistä, eikä toista sinun kaltaistasi,
 mutta toivoa jos saan, kun sä tähden kirkkaimman,
 taivaalla näät loistavan, tahdon sun tietävän,
 mun sua muistavan"

Juha Metsäperä - Aamu toi ilta vei

"Kuni kynttilä on elämämme tää, vain pieni tuuli joskus,
 voi liekin sammuttaa, taas toisinaan, se myrskyn kestää voi" 

Sisnitaivas - Hetki aikaa

"Tiedän täällä kaikki on vain lainaa, 
 nautitaan nyt hetkistämme vain" 

Heikki Koskelo - Jos oisin mies

"Jos oisin mies, toisin miekan, ratsunkin, 
 ja taistelisin, sut itsellein takaisin tietenkin"

Yöintu-Haamukipuja

"Sä tulet silloin kun sä pystyt, sanoit sen,
 tämän voimin jaksan odottaa taas huomisen"

 Toni Rossi ja sinitaivas - Sokeripala

"Oi jos oisit kultasein, kissanpentu vain,
 silloin saisist unenpäästä kiinni povellain,
 silittäisin päätäsi ja sievää nöpönenää,
 enkä sua luovuttaisi kenellekkään enää"

Matti ja Teppo - Lähtöhetki

"vivytä lähtöäs oon niin avuton,
 mietin miksi kaiken täytyy, päättyä tänään" 

Egotrippi - Valssi

"Mutta harvemmin kuitenkaan, 
 planeetat suistuvat radoiltaan"

Juha tapio - Planeetat,enkelit ja kuu

"Terveiset minä-minä-maasta,
 se on kovin tärkeä ja kiireinen"

Myrskytuuli - Myrskytuuli

"Muista piittaa en, sen mä päätin,
 muut mua moittikoon, mutta minä onnellinen oon" 



6 kommenttia:

  1. Hei, hauska postaus! Varsinkin kun mukana oli niin paljon itselle tuttuja biisejä :) Tuo Sinkkujen Hetki aikaa -biisistä poimittu laini on minun suosikkikihtani kyseisessä biisissä, jotenkin niin kivasti sanottu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Päätin nyh kokkeilla välillä jotain uuttakin, kun tälläinenkin postaus idea pälkähti mieleen.
      Jep kyseinen kohta on yksi omista suosikeistani myös! Useasti juuri se kohta soi päässä :D
      Ehdoton suosikki on myös tuo Myrskytuulen siivet biisin kohta! Se on niin super kaunis :)

      Poista
  2. Tosi kiva vähän erilainen postaus! Monista biiseistä löytyy paljon sanomaa, kun vain tutkii niiden sanoituksia tarkemmin. Olen kommentoinut blogiisi aika laiskasti, mutta käyn kyllä kaikki postaukset aina lukemassa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Täytynee siis useamminkin kehitellä jotain uutta ja erillaista postausta(?) Ehdotuksia toki saa antaa jos on hyviä ideoita! :) Kiva kuulla siltin, että seuraat blogiani!

      Poista
  3. ei vitsit oon ihan samaa mieltä esimerkiks tosta et jotkut on niin itsestäänselvyyksiä mut silti niin hienosti sanottu! oon miettinyt tota itekkin et vitsi kun jossakin tilanteissa tiettyihin sanottuihin sanoihin pystyis vastaan jonkun kappaleen sanoilla! ihanaa et joku muu ajattelee myös näin :-) tää oli mun mielestä tosi kiva postaus!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeepp! :DD Hianoo jos tykkäsit! Täytyy siis kehitellä jatkossakin jotain tällästä ihan randomia! :D

      Poista